Kuidas saada häkkeriks?

 Kuidas saada häkkeriks?

    Algul nähes selle teose pealkirja tundus, et see on pigem nalja pärast kirjutatud, kuid hakates lugema sain aru, et tegelikult on see üsna põhjalikult kirjutatud ning tegelikult annab mõtteainet.

    Enne antud teose lugemist ajasin ise tihtipeale häkkeri ja kräkkeri mõistet segi. Suur osa meediast ajab need mõisted segi. Raymond defineeris need mõisted kohe alguses ära, et lugejale asi selgeks teha ja et edasi lugedes ei tekkiks segadust. 

    Järgmiselt loob Eric lugeja jaoks pildi, sellest, kuidas häkker mõtleb ja millesed on tema hoiakud. Raymond'i poolt kirjutatud punktid on üheselet mõistetavad ning tõepoolest näitavad oma ala tõelist fanaatikut, mingil määral ka leiutaja mõttemaailma. Samas tahaks öelda, et antud punktid, minu arvates, kehtivad ka teiste töö- ja tegevusalade puhul.

    Kuid mõttetest ainult ei piisa, et häkkeriks saada, tuleb omada ka praktilisi oskusi. Kuna jutt käib arvutieaduse häkkerist, siis esimene punkt on programmeerimiskeelte õppimine, millele järgneb avatud lähtekoodiga operatsioonisüsteemi hankimine ja kasutamine, millega mina isiklikult hakkasin peale teose lugemist tegelema. 3. punkt on minu arvates natuke vananenud: tänapäeval oskab suurem osa inimese veebi kasutada ning kodulehte saab teha ka ilma HTML kasutamist(Wordpress, Wix jne). Inglise keel on rahvusvaheline keel ning sama kehtib ka arvutite ja nende dokumentatsiooni maailmas, seetõttu tuleb tõepoolest ära õppida inglise keel nagu on mainitud 4. punktis.

    Tõeline häkker on avatud lähtekoodi armastaja ning loob, jagab ja silub seda. Minu arvates nii see tõepoolest ongi ning Raymond on sellest kirjutanud järgmises osas.

    Viimaseks jäävad häkkeri stiilipunktid, mille suhtes ma ei ole väga nõus. Igal inimesel on oma huvid ja mõne häkkeri omad ei pruugi nendega ühtida. 

    Viimase on kirjeldatud asjad, mida häkker ei tohi teha. Kuid ka nende puhul jääb silma tõelise nime kasutamine kasutajanime asemel. Mina pigem eelistaks viimast.

    Üldiselt öeldes, võib teos mõneti tunduda vananenud, kuid kindlasti oli selle lugemine kasulik ning andis mulle motivatsiooni midagi uut proovida ja areneda.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tagasiside Eesti Infoühiskonna Arengukavale aastaks 2020(5. nädal)

Teistmoodi IT