Inimese ja arvuti suhtlus

    Veebi arenguga muutusid ka veebilehtede standardid ja tavad, mis näitavad, kas veebileht on kasutatav ja millisel määral. Tänapäeval on need standardid ülimalt kõrged ning arendajate ja veebidisainerite peale langeb suur vastutus, et kasutaja kogemust võimalikult parandada. Kuid mitte kõik veebilehtede omanikud peavad standarditest kinni.

 

ÕIS

    Seekord alustan halvast näitest. Algul võib ÕIS tunduda enam vähem hästi disainitud ning kasutatav leht. Kuid tegelikult on sellel mitu tüütut viga, mis tirivad selle kasutatavust alla.

    Esiteks on ÕISis olev info erinevates kategooriates laiali. Kui sa pole veebilehte varem kasutanud, siis esmakordselt info leidmine võib olla piinav protsess, mille käigus tuleb igat alalehekülge ja teema põhjalikult läbivaadata, et leida otsitav info.

    Kuid see pole kõige hullem miinus. Tihtipeale tuleb mul ÕISi kasutada mobiilis ning minu üllatus oli suur, kui tuli välja, et mobiilne versioon erineb suurel määral arvutiversioonist. Mõned lingid ja teemad on puudu, info jaotus on teistsugune. Ühesõnaga, eelneva kogemuseta on ÕISi kasutamine on nuhtlus.

 

BOLT

    Tallinnase kolimisega hakkasin tihedamini kasutama taksoäppi BOLT. Äppil on minu arvates pea perfektne disain: värvid ei ole liiga eraded ega hallikad, ikoonid on hästi stiliseeritud. Samuti on ka äppis mugav ja intuitiivne navigeerida ning varasemat kogemust kasutamiseks ei ole vaja. Informatsioon ja funktsionaalsus on loogiliselt jaotatud ning on hästi leitav.

    Samas on äpp stabiilne ning minu kogemus oli erineval seadmel sama hea vaatamata sellele, kui suur oli ekraan või kui vana oli telefon.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tagasiside Eesti Infoühiskonna Arengukavale aastaks 2020(5. nädal)

Teistmoodi IT

Kuidas saada häkkeriks?